fbpx

Op gewicht blijven tijdens vakantie


Op gewicht blijven tijdens vakantie, dat blijft lastig. Je komt snel in de verleiding met al dat lekkers in het buitenland. Toch heb ik voor je een aantal slimme tips om op gewicht te blijven. Welke vakantiebestemming je ook hebt, met de volgende basisregels kom jij zeker je vakantie goed door.

Tip 1: Blijf in beweging

Zet die stappenteller aan en maak minstens 10.000 stappen per dag. Zwem extra baantjes of klim een heuveltje op. Vaak zijn er voldoende beweegmomenten georganiseerd door de animatie. Draai je niet om maar doe lekker mee!

Tip 2: Drink voldoende water

Vermijd alcohol en drink voldoende water. Voeg komkommer en munt toe voor een lekkere frisse smaak.

Tip 3: Neem gezonde snacks mee tijdens de reis

Stop je rugzak niet vol met zakjes snoep of drop maar neem bijvoorbeeld een blikje knakworstjes mee, babybel of La vache quiri kaasjes mee. Snoeptomaatjes zijn ook handig.

Tip 4: Kies maximaal 7 “uitzonderingsmomentjes” tijdens je vakantie

Afhankelijk van de duur van je vakantie kies dan 4 tot 7 uitzonderingsmomentjes. Ze moeten wel een 10 scoren!

Stel je maaltijden samen door een keuze te maken uit de volgende producten:

  • Magere kwark
  • Gekookt/gebakken ei, roerei.
  • Mager vlees en vleeswaren, bijvoorbeeld biefstuk, varkenshaas of kalfslap met groente
  • een salade met kip- of kalkoenfilet. – Vis, schaal- en schelpdieren, bijvoorbeeld een salade met tonijn, een stuk witvis met groente, scampi’s met groente of salade.
  • Rauwkost en groenten

Hotelvakantie Niets is zo verleidelijk als een buffet. Vaak zijn je ogen groter dan je maag. Luister goed naar je hongergevoel anders is de kans groot dat je alleen nog maar eet omdat het allemaal zo lekker is.

  • Loop bij het ontbijt de versgebakken broodjes, pancakes en gebakjes voorbij en kies voor naturel yoghurt of magere kwark, rauwkost, vleeswaren en eieren.
  • Drink koffie, thee of water.
  • Salades passen goed in een afslank programma. Neem alleen geen croutons en vraag olie en azijn in plaats van dressing.
  • Neem voor de luie stranddagen de PowerSlim Ready tot Go flesjes en repen mee.
  • Ook toetjes zijn een grote verleider op het menu. Ben jij dol op zoet? Zorg dat je voldoende van jouw favoriete zoete PowerSlim snacks meeneemt zodat ook jij iets lekkers kunt nemen na de maaltijd zonder de fout in te gaan.

Wil je het complete E-book ontvangen? Klik dan op de onderstaande button, en ontvang direct nog meer vakantie tips om op gewicht te blijven!

Gratis Ebook Vakantietips


Deel dit bericht:

Lees meer...

Stralend de feestdagen in PS food and lifestyle Beautyfarm LaSarel

Stralend de feestdagen in

De kerst, daar heb ik heel veel zin in want ik ga het nu anders aanpakken! Waar ik voorheen geen nee kon zeggen en alles

ervaring ps food and lifestyle Eva

Wat moest ik veel eten!

Tevreden zijn over mezelf en mijn eigen lichaam. Dat was het doel wat ik mezelf had gegeven. Ik ben al jaren bezig met mijn gewicht

Ervaring ps food and lifestyle Wendy LaSarel

Afvallen lukte de laatste jaren niet

Stoute schoenen Ik wist al een tijd dat mijn schoonheidsspecialiste (Saskia) coach is met het PS. food & lifestyle programma, maar dacht altijd dat dit toch niets voor mij was.

Chat openen
Stel je vraag
Hallo, waarmee kan ik je helpen?